Scroll to top

Get In Touch
541 Melville Ave, Palo Alto, CA 94301,
ask@ohio.colabr.io
Ph: +1.831.705.5448

Work Inquiries
work@ohio.colabr.io
Ph: +1.831.306.6725

Meer website bezoekers met de nieuwe functies van Google

Waarschijnlijk ben je al bekend met Google Mijn Bedrijf.

Voor diegene die niet weet waar ik het over heb, Google Mijn Bedrijf is een eenvoudige manier om je kantooradres of winkel op Google te claimen.

Wanneer iemand naar je bedrijf zoekt, verschijn je op die manier aan de rechterkant van een Google-zoekopdracht zoals de afbeelding hierboven.

Of nog beter, wanneer iemand zoekt naar een product of service die jij aanbiedt, verschijn je in de zogenaamde “local pack”.

De Local Pack is het overzicht van lokale bedrijven in de zoekresultaten met hun contactgegevens en een weergave uit Google Maps. Een voorbeeld hiervan zie je in de afbeelding hierboven. Alle bakkerijen in de buurt die hun plek op Google hebben geclaimd worden hierin getoond.

Wat interessanter is, is dat Google wijzigingen heeft aangebracht die ervoor zorgen dat het makkelijker is om leads en verkopen te genereren.

Het beste van dit alles is dat maar weinig marketeers deze functies gebruiken. Dit is dus een kans voor jou!

Welkomstaanbiedingen

De simpelste manier om extra verkopen te generen is door het aanbieden van kortingen en coupons, toch? Als het niet zou werken, zou Black Friday geen half miljard aan omzet opleveren.

Wij weten allemaal dat Nederlanders dol zijn op koopjes en andere manieren om geld te besparen. Google weet dit als geen ander. Met deze nieuwe functie kunnen bedrijven klanten belonen door hen een welkomstaanbieding te geven.

Door jouw bedrijf te volgen, ontvangen ze een welkomstaanbieding en blijven ze contact houden om te zien wanneer nieuwe deals worden geplaatst.

Deze functie zal je niet alleen nieuwe klanten opleveren, maar ook terugkerende klanten, omdat mensen telkens op de hoogte worden gebracht van nieuwe deals.

Om een welkomstaanbieding in te stellen, open je de Google Mijn Bedrijf app en tik je op je profiel. Klik op ‘Welkomstaanbieding maken’ onder ‘Klanten werven onder volgers’.

Je kan de volgende informatie in je aanbieding opgeven:

  • De titel (bijv. ‘10% korting op Croissants’)
  • Een beschrijving
  • Kortingscode (optioneel)
  • Algemene voorwaarden (optioneel)
  • Een websitelink (optioneel)

Nadat je alles hebt ingevuld kan je je welkomstaanbieding bekijken en publiceren. Meer informatie over het aanmaken van een welkomstaanbieding vind je op Google Support.

Genereer Leads in een paar klikken

Google heeft nu ook een knop “Een Offerte Aanvragen” toegevoegd aan je bedrijfsvermelding, die ook te zien is op de mobiel.

Dit gebeurt bij bedrijven die de Google Mijn Bedrijf berichtenfunctie hebben.

Om berichten in te schakelen, open je de Google Mijn Bedrijf app en ga je naar je vermelding.

<AFBEELDING MESSAGING ACTIVEREN>

Klik op Klanten -> Berichten en activeer!

Het is voor bezoekers nu mogelijk om offerte’s aan te vragen over zeilvakanties, auto’s, verzekeringen en vrijwel elke andere service die er maar is.

Je kan de offerte aanvragen zelfs bekijken en beantwoorden in de Google Mijn Bedrijf app voor een snelle verkoop.

Claim je Google Mijn Bedrijf URL

Bedrijven kunnen een korte naam en URL voor hun bedrijfsvermelding claimen.

Als je je URL nog niet hebt geclaimd, moet je dit doen voordat deze door iemand anders wordt overgenomen.

Maar laat je hierdoor niet gek maken, je kan je korte naam slechts drie keer per jaar veranderen. Je kan dit inschakelen door naar je Google Mijn Bedrijf pagina in Google te navigeren, links op ‘informatie’ te klikken en ‘korte naam toevoegen’ te bekijken.

Het voordeel van het gebruik van een korte naam is dat deze het eenvoudig maakt om je Google Mijn Bedrijf pagina te delen op visitekaartjes, e-mails en SMS-berichten zonder een enorme URL te posten.

Met een korte naam wordt je bestemmingspagina weergegeven als g.page/bedrijfsnaam en kan deze dus makkelijk gedeeld worden.

Een bedrijf kan een naam tussen de 5 en 32 tekens kiezen en het kan de bedrijfsnaam, locatie en meer bevatten. Mensen kunnen nog steeds een naam markeren voor het imiteren van een ander bedrijf of als de naam aanstootgevend, nep, spam of ongepaste woorden bevat.

Ik raad je aan om gebruik te maken van deze functie zodat het voor je klanten makkelijker wordt om terug te verwijzen naar je profiel waar ze updates kunnen lezen, posts lezen, beoordelingen kunnen lezen en schrijven, reserveringen maken, offertes opvragen en meer!

En uiteindelijk kunnen mensen in Google Maps naar korte namen zoeken om de bedrijven te vinden waar ze van houden.

Verbeter je conversies door je afbeeldingen goed te beheren

In Google Mijn Bedrijf kan je nu een voorkeur opgeven voor je Omslagfoto van het profiel en er is plaats voor logo’s rechtsboven in je profiel naast je bedrijfsnaam.

Dit is een extra functie naast de reguliere NAP (naam, adres, telefoonnummer) en openingstijden en zal prominent getoond worden.

Vragen en antwoorden – auto-suggesties

Deze nieuwe functie die Google heeft bijgewerkt, gebruikt eerdere antwoorden op vragen en Google Mijn Bedrijf Reviews om nieuwe vragen direct te kunnen beantwoorden. Wanneer je een vraag begint te typen verschijnen er verschillende antwoorden om je de beste match te geven.

Hoe kan je er nu voor zorgen dat mensen het meest accurate antwoord krijgen?

Eigenlijk heel eenvoudig, klanten en bezoekers aanmoedigen om gedetailleerde reviews van hun ervaring achter te laten. Des te meer gedetailleerde reviews, des te beter de vraag wordt beantwoord.

Nu kan het natuurlijk voorkomen dat klanten met een specifieke vraag negatieve reviews te zien krijgen. Reviews zoals de prijzen zijn te hoog, wij moesten te lang wachten, erg druk in het weekend etc.

Met andere woorden, moedig loyale klanten altijd aan positieve reviews te schrijven.

Conclusie

Als je Google Mijn Bedrijf nog niet eerder hebt gebruikt, moet je dit zeker eens gaan bekijken. Met hun updates en functies is het nu makkelijker geworden om verkopen te genereren en leads te verzamelen.

In de toekomst zullen de functionaliteiten nog verder uitgebreid worden en zal er een betere integratie ontstaan tussen de verschillende Google diensten. Denk hierbij aan gesproken zoekopdrachten.

Zorg ervoor dat je al deze functies en releases gebruikt die Google lanceert. Ten eerste omdat het gratis is als je vroeg genoeg meedoet en je zo je concurrenten een stap voor blijft.

Post a comment

We use cookies to give you the best experience.